Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands /
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
uutiset

Nintendo oppi kaksi asiaa Wii U:sta


Wii U möi suunnilleen 13 miljoonaa kappaletta. Switchin odotetaan rikkovan moinen luku alle 18 kuukaudessa. Toisin sanoen Wii U oli paha floppi, ja Switch on erittäin suosittu. Miten tässä näin kävi?

Business Insider halusi tietää vastauksen kysymällä asiaa Pohjois-Amerikan Nintendon miehiltä Bill Trinen ja Doug Bowserilta. Taustalla on kaksi tärkeää oppia.

Wii U:n käyttämä aika käynnistyksestä pelaamisen aloittamiseen oli niin pitkä, että se aikaa myöten muodostui pelaamista hankaloittavaksi tekijäksi. Switch vastaavasti kulkee mukana, ja käynnistyy erittäin nopeasti.

Toinen suuri Wii U:n ongelma liittyi saatavilla oleviin peleihin. Julkaisussa valikoima oli hyvä, mutta sen jälkeen kuiva kausi jatkui liian pitkään. Tähän kiinnitettiin Switchillä erityistä huomiota: ensin uusi Zelda, sitten Mario Kart 8, sitten Mario + Rabbids ja seuraavaksi Super Mario Odyssey.

Switchin menestystä seuratessa on todettava, että Nintendo todellakin otti oppia menneistä virheistään.