Nintendo Switchin eräs eniten kulmain kurtistusta aiheuttanut ominaisuus heti julkaisusta lähtien on ollut käytettävissä oleva levytila. Laitteelle on jo nyt tulossa pelejä, jotka joutuvat tavalla ja toisella kikkailemaan asian kanssa.
Super Mario Odyssey ei kuitenkaan ole liiallisella koolla pilattu, kun se julkaistaan 27. lokakuuta. Japanin Nintendon mukaan koko peli haukkaa tilaa vaivaiset 5,7 gigaa. Luku vastaa melko tarkasti pelkkää tallennustiedostoa NBA 2k18 -pelissä Destructoidin mukaan.
Toisaalta on huomattava, että lukema on suuri verrattuna Nintendon muihin omiin peleihin. Koko on kolme kertaa niin suuri kuin Super Mario 3D Worldissa, ja kaksi kertaa niin suuri kuin Splatoon 2:ssa.
Mikäli Nintendo käyttää jotain erityistä pakkaushjelmaa tai -algoritmia, tulisi heidän ehdottomasti jakaa se myös muille kehittäjille tiedoksi. Tallennustilaongelman ratkaisu alentaisi entisestään ulkopuolisten kehittäjien kynnystä julkaista pelejään Switchille.
Kiitokset Nintendo Everythingille